• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån för vikarie

V

Vikarien

Gäst
Poäng: 0
Hej,
Jag skulle vilja veta hur bankerna är nuförtiden när det kommer till att låna ut till vikarier?
Har en månadsinkomst på 18.300 före skatt och min UC är just nu på 0,9 i risk, men kommer antagligen gå ner mer när min senaste tagna Uc försvinner 25/12.
Har inget underskott, men har ett sparkonto på runt 50' som jag varje månad ökar på med runt 7000.
Har inte bråttom att flytta så sparkontot kommer nog vara rejält mycket större när det är dags.

Har varit anställd 1,5 år på samma ställe.
Jag skulle så gärna vilja köpa gård.

Om jag skulle få låna, vad tror ni jag skulle ha råd med? Jag är glad om jag får något för 5-600.000-klassen.

Måste bara våga ta steget.
Vill ju bara inte banken ska ta en massa Uc som inte ger något :/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Rent allmänt är det nog ganska svårt om man inte är tillsvidareanställd. Det är väl Bluestep som säger sig kunna hantera "moderna anställningsformer", men då till sämre ränta antar jag. Dessutom är bankerna inte särskilt intresserade av så små bolån som du siktar in dig på. I alla lägen tror jag det blir lättare om man bokar in ett möte med en bolånshandläggare hos din nuvarande bank istället för att söka online där automatgranskningen är ganska stelbent och istället kommer förberedd till ett personligt möte med budget/kalkyler etc som visar på sin betalningsförmåga, kanske bankutdrag på hur mycket du sparat varje månad osv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp